Ontmoetingen

25 mei 2018 - Villalonga, Spanje

Ik ben blij met mijn host, Trixie. Zij was, vooral in mijn eerste  week, bang dat ik het hier saai zou vinden. Dat was ook wel  een beetje het geval omdat Casa de la Finestra best afgelegen ligt. Maar Trixie praat graag, met mij maar zeker ook met anderen. Zij spande zich dus serieus in om mij anderen te laten ontmoeten. En wat word ik overal ontzettend leuk ontvangen! Inmiddels ben ik bij diverse mensen thuis geweest maar ik moet zeggen dat een groot deel van het sociale leven zich op straat afspeelt. Daar ontmoet men elkaar, drinkt koffie of zit gewoon wat te kletsen. De Paseo in Villalonga, daar gebeurt het allemaal! Gisteren maakte ik kennis met een Nederlands stel dat al lang van mij had gehoord (Tis maar een dorpje!) en mij prompt uitnodigde om volgende week een keer bij hen thuis langs te komen om echt kennis te maken! Iedereen is super aardig en ik voel me helemaal op mijn gemak. Ik ben ook heel blij dat ik kennis heb gemaakt met Lucia, een Vlaamse die hier al 10 jaar woont. Het klikt goed tussen ons en we zijn onlangs samen naar het strand geweest. Ook is het leuk om af en toe eens Nederlands te praten natuurlijk.  Lucia is hier volledig geïntegreerd. Ze spreekt goed Spaans en praat met iedereen. Dus als ik met haar over de Paseo loop is het gegarandeerd een aantal keren bingo! Ze komt iemand tegen en er moet gepraat worden. Zij doet haar best mij bij het gesprek te betrekken en ik op mijn beurt probeer het allemaal te volgen en ook af en toe iets te zeggen. Ik heb haar ook gevraagd om met mij Spaans te praten en af en toe doen we dat ook. Ik moet zeggen dat het enorm vermoeiend is om te proberen het allemaal te volgen en dan ook nog wat te zeggen. Mijn bovenkamer maakt dan overuren. Maar uiteraard worden dergelijke inspanningen beloond met een biertje of zoiets. Gisteren een fantastisch plek gezien. Ik had al 2 keer een stel uit Nederland ontmoet, Roselie en Lambert. Zij wonen hier sinds 5 jaar en heb een huis met een stuk land waar je u tegen zegt. We waren daar uitgenodigd met een heel stel. Kijk maar naar de foto's, ze wonen zo fantastisch mooi! Je gelooft het bijna niet als je over hun landgoed wandelt. Allerlei fruitbomen, uiteraard druiven, vijgen, olijven, pecannotenboom, abrikozen en nog veel meer. Er zijn kippen, een hond, een paar katten en een paard. Ik mocht een stukje rijden op Salvador, een prachtig wit paard met bruine spikkels. Dat vond ik echt te gek!Sinds een kleine week is er nog een vrijwilliger bij Casa de la Finestra. Ze heet Birgit en is Duitse. Zij is al 2 jaar onderweg! Ook met haar voer ik interessante gesprekken. Intussen ben ik aan het nadenken over mijn volgende stappen. Komend weekend krijgt Trixie een heleboel visite van familie en heeft ze een week lang geen plek voor mij. Ze zou graag zien dat ik na die week terugkom. Ik denk niet dat ik dat doe hoe fijn ik het hier ook vind. Maar, ik heb 2 uitnodigingen om bij kennissen hier in het dorp te logeren en mogelijk doe ik dat nog wel een weekje of zo. De sfeer is hier heerlijk en de mensen erg aardig. Maar daarna ga ik maar weer eens verder. Waarheen,…dat weet ik nog niet! Vooral niet te veel plannen. Manana manana…….

​Trouwens, als je wilt weten wanneer ik weer iets gepost heb......Hiernaast  vind je de  optie om je aan te melden. Handig toch?

1. Anja:
    25 mei 2018
    Wat een leuk verhaal en jij op dat paard. Alsof je nooit wat anders doet!
  2. Marian:
    25 mei 2018
    Leuk Monique! En wat een paradijselijk oord. Leuk om je op dat paard te zien, volgens mij ben je meteen verkocht. Liefs en blijf genieten👍
  3. Arda:
    26 mei 2018
    Spaanser kan bijna niet, he? Warm, droog en woest. In gedachten kan ik de warmte en de planten en bomen, bijna ruiken. Fijn dat je je avontuur zo relaxt kan beginnen. Gaan waar je wilt wezen, TOP Moniqie!
  4. Corrie van Lierop:
    27 mei 2018
    Dat ziet er allemaal goed uit Monique, je boft met zoveel leuke mensen op je pad. Helemaal top. Groetjes Corrie van Lierop
  5. Odette:
    27 mei 2018
    Ziet er allemaal geweldig uit. Fijn dat je zo gelukkig bent met al die speciale momenten.
  6. Eugenie:
    29 mei 2018
    Wat een feest zeg, in Spanje! De foto's spreken voor zich en je verhalen toppen die af.

Bijna een maand onderweg inmiddels en vast al heel veel geleerd, gedaan, geaccepteerd en over verwonderd. Ik heb de neiging om je te vertellen over het weer (zoals dat overal gebeurt), over BRUIS (het gaat goed, maar kan beter in deze tropische temperaturen), over de zomer die er aan komt, over het 40up festival van aanstaande zaterdag (dit keer wel droog en zonnig), maar dat doet er allemaal niet zo toe.

Dus ga vooral door met je leuke & inspirerende belevenissen op te tekenen! Ik lees tussen de regels niets over de projecten die wij besproken hebben. Daar zie ik natuurlijk in het bijzonder naar uit!

We spreken elkaar snel weer!
  7. Miranda van Lierop:
    31 mei 2018
    Prachtige foto's Monique! ... en leuk om je verhalen te lezen. Volgende week ben ik met de meiden in Málaga. Een randevu zit er denk ik niet in, als ik je verhaal zo lees. ..... veel ontdekkingsplezier verder!
  8. Monique:
    4 juni 2018
    Dank je wel Miranda. Nee, een afspraak voor een copa de vino zit er niet in. Malaga is echt te ver weg. Heel veel plezier daar. Geniet ervan!