Andalucia

7 september 2018 - Jerez de la Frontera, Spanje

En toen weer terug naar Spanje! Ik had geen werk, dus dan maar toerist zijn. Is niet erg, maar dan wordt de keuze voor een hotel ook weer anders. Reizen doe ik eigenlijk steeds per trein. Is comfortabel en naar Nederlandse begrippen niet duur. Eerst naar Cadiz, aan de Costa de la Luz.  De oude binnenstad ligt op een soort schiereiland waardoor je altijd dicht bij het water bent.  Absoluut hoogtepunt in de 6 dagen dat ik daar was, was een optreden op het dak van een hotel dat recht tegenover de kathedraal ligt. De ambiance was dus perfect. Ik werd door 3 vrouwen uitgenodigd bij hen aan tafel te komen zitten en ze deden hun best keurig Spaans met mij te praten.. (In Andalucia wordt een deel van de woorden ingeslikt waardoor ik het echt niet kan volgen).de zangeres heb ik na het optreden nog even aangesproken (in het Spaans natuurlijk!) om haar te complimenteren. Ze bleek jaren regelmatig naar Breda gereisd te zijn vanwege een verkering aldaar. Ze vond Nederland fantastisch, maar wel een beetje koud..... Overigens is elke Spanjaard die ik spreek positief over Nederland, (en wat minder over het klimaat)

Na Cádiz naar Veger de la Frontera, een van de "pueblos blancos", witte dorpen, in Andalucia. Is Prachtig, bijna onecht. Ik heb begrepen dat de burgemeester, al meer dan 30 jaar de chief, ook heel streng is op het feit dat het dorp mooi wit is en blijft.

Vervolgens door naar Jerez de la Frontera, van de sherry… Een mooie plek met vooral de tablancos  die heel speciaal zijn. Een tablanco is eigenlijk gewoon een kroeg waar 's avonds de mensen bij elkaar komen om te genieten van flamenco. En dat zijn dan vooral locals want dit stuk van Spanje wordt niet overspoeld door toeristen. Geen dure dinershows maar gewoon een klein café, met een minipodiumpje met 2 of 3 mensen er op die de muziek en dans van Andalucia laten zien en horen. Echt helemaal te gek is dat….. Overigens roept Jerez dat de flamenco zijn wortels in hun stad heeft, maar dat doen Cordoba en Sevilla ook. Mij maakt het niet uit als ik maar van flamenco kan genieten!

Ik heb weer de nodige foto's geplaatst en ook 2 filmpjes geupload. Let vooral niet te veel op mijn commentaar erbij want dat doet af en toe pijn aan mijn oren. Ik doe maar wat en heb nooit eerder filmpjes gemaakt…..

Tenslotte, ik wil jullie allemaal bedanken voor het volgen van mijn blog. Ik vind het ook leuk dat er soms reacties geplaatst worden. De tijd gaat (te) hard, helaas maar ik geniet met volle teugen. Mijn volgende blog gaat over…….. ?

1. Eugenie:
    13 september 2018
    Kun je zelf al een beetje flamenco dansen eigenlijk?
  2. Marieke:
    14 september 2018
    Práchtig weer Monique! Erg leuk om je via je verslagen te volgen. Heel stoer vind ik je! 🤩
  3. Herriet Strijker:
    14 september 2018
    Fantastisch om je verhalen te lezen en foto's ben video's te zien! Ik hoor en zie je genieten.
  4. Anja:
    16 september 2018
    Leuk hoor je verhaal en de video’s
    Wat maak jij veel mee, en mooie gebouwen, straatjes e.d.
  5. Luz:
    18 september 2018
    @@@@@@@@@@ééé@éOle, terug in Spanje!
    Heb je eindelijk gevonden en een computer rijker ,
    zie je in Villalonga
  6. Monique: