Córdoba

21 september 2018 - Córdoba, Spanje

Na Jerez de la Frontera door naar Córdoba, een middelgrote stad in Andalucia. De stad heeft ongeveer 320000 inwoners en ligt centraal in Andalucia. Ik had 5 nachten geboekt in een hostel, het werden er 11! Wat een heerlijke stad ondanks dat het heet was, er uiteraard geen zee is en ook geen zwembad. Ik heb er veel gewandeld, geluierd, leuke dingen meegemaakt en veel mensen ontmoet.

Córdoba staat onder andere bekend om zijn Mesquita/ kathedraal en die is inderdaad prachtig. Kijk maar naar de foto's en naar de video die ik daar maakte. Het hostel waar ik verbleef was heel mooi, wederom een gebouw in typisch Andalusische bouwstijl met een patio. Daar verblijven was als een warm bad; zoveel lieve mensen daar, ik voelde me helemaal thuis. Het overgrote deel van de mensen daar, inclusief de gasten, sprak Spaans dus ik kon daar goed oefenen. Toch ben ik ook nog een week naar Spaanse les gegaan en dat was een goed besluit. Langzaam maar zeker wordt het wat met mijn Spaans! In deze 11 dagen ontmoette ik mensen uit de VS, Mali, Venezuela, Cuba, Engeland (Engelsen vind je overigens overal), Brazilië en uiteraard weer verschillende Spanjaarden. Ik denk dat dat het meest bijzondere van deze reis is; ik ontmoet zoveel verschillende mensen die allemaal een eigen verhaal hebben, hun eigen beweegredenen om op dat moment te zijn waar ze zijn. Ik hoor vele mooie verhalen en soms ook verhalen die getuigen van grote moed om iets aan je situatie te veranderen. Heel inspirerend allemaal. Neem een kijkje bij de foto's en video's die ik gepost heb en enjoy! Tot de volgende keer…..