Naam:
Foto’s:
257
Video’s:

Over mij

Hallo, Ik ben Monique en ik ben het ondernemende type. Ik heb een lange carrière in zorg en onderwijs achter de rug en heb mijn kinderen grootgebracht. Maar nu is het tijd voor andere ontdekkingen!

Over mijn reis

Van 1 mei 2018 tot 1 november 2018 reis ik door Spanje en Portugal, landen die in mijn hart zitten. De mensen, de taal (vooral het Spaans dan), het eten, de natuur en het klimaat. Heerlijk. Ik breng graag tijd door in deze landen. De komende 6 maanden doe ik onderweg vrijwilligerswerk. Doelen hierbij zijn het ontmoeten van verschillende mensen en me door hen laten inspireren, nieuwe werkervaringen opdoen en natuurlijk ook meer van deze landen zien! O ja, en natuurlijk probeer ik mijn Spaans te verbeteren.  Mijn reisplan is heel globaal; (Omgeving Alicante en Andalucia en Baskenland tot medio juni. Daarna door naar Portugal. Als de ergste hitte voorbij is, ongeveer in september wil ik terug naar Andalucia. Maar goed, dit is slechts een plan en plannen worden niet zelden aangepast. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de plaatsen waar ik aan het werk kan.... Onderweg ga ik uiteraard stukjes voor dit blog schrijven over wat ik doe en waar ik ben. Maar ook hoop ik filmpjes te maken op inspirerende plekken en interessante mensen te interviewen. Wie weet wat er allemaal voor moois op mijn pad komt! Ik heb er in ieder geval veel zin in.

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

België, Nederland, Portugal, Spanje.