Centre Algarve 2

20 augustus 2018 - Moncarapacho, Portugal

Ik wil nog een paar ervaringen bij Centre Algarve met jullie delen. Het is natuurlijk ondoenlijk maar een paar wil ik toch wel noemen!

Op een dag moesten Yuri en ik de kamers schoonmaken. Dan krijg je een lijstje mee met welke kamers helemaal schoongemaakt moeten worden { van vertrekkende gasten} en welke kamers alleen roomservice. Op enig moment dachten we dat we klaar waren. We hadden onder andere in kamer 12  de 2 1-persoonsbedden als 2- persoonsbed opgemaakt. {stond op het lijstje!}. Jaaa , maar niemand had gezegd dat de bordjes met het kamernummer verwisseld waren! Dus hadden we de verkeerde kamer gedaan! Jammer, waren we dus toch nog niet klaar……
Medevrijwilliger Kaja was ingedeeld als dierenverzorger. Op een morgen is zij in de grote kooi van  de eekhoorns bezig als er iets op haar hoofd valt. Dit bleek een baby-eekhoorn te zijn die net op dat moment door de moeder uit het nest werd gegooid! Het diertje leefde nog dus Kaja ontfermt zich over de frummel. Met een injectiespuitje wordt het diertje gevoed. Helaas overleeft hij de goede zorgen niet….
Yuri en ik willen op een vrije dag een fietstocht maken. We willen graag naar Spanje fietsen, dat klinkt zo leuk. We laten ons adviseren door Sam ,de zoon van Tom en Belinda die dit ook gedaan heeft. We besluiten dan ook maar een nachtje in Spanje te blijven zodat we ook aan de tapas kunnen. Door fietspech kunnen we niet alles fietsen maar dat maakt niet uit. Het is een hele belevenis dat fietsen tot aan Vila Real de San Antonio. Daar nemen we het pontje om de rivier de Guardiana over te steken. Aan  de overkant van de rivier zijn we in Spanje, in Ayamonte. Een heel leuk uitstapje!
Op een middag zitten we met een stel vrijwilligers op het dorpsplein wat te drinken als er een man, duidelijk dronken naar ons toekomt. Hij spreekt mij aan en begint een onsamenhangend verhaal over dat hij vlak bij woont en kok is van beroep en dat hij graag voor mij wil koken. OF ik later dus bij hem kom eten…. Ik heb het aanbod maar afgeslagen.
Op een avond heeft iemand {!} een va n de dierenverblijven  niet goed afgesloten en ontsnappen er 3 Karibari's. De hele dierencrew is uren bezig om de dieren terug in hun hok te krijgen, Die suffe beesten krijgen natuurlijk gewoon honger….
Een gast ziet ons, vrijwilligers, 's avonds aan een thee of een wijntje zitten. Hij vertelt ons dat hij een lekkere fles gin heeft. OF we ook wat lusten…..ja dus!! Hij maakt voor de liefhebbers een mixddrankje met gin. Heel aardig!
Op een avond met de meeste vrijwilligers een wandeling gemaakt naar een soort uitzichttoren, gewapend met chips, kaas en wijn. Vanaf die toren keken we zo naar de kust en kon het langzaam donker worden. Heel mooi! Toen alles op was weer terug gelopen. Mooie tocht, maar ook de saamhorigheid onder elkaar was heel bijzonder.
Ik heb een keer uren beddengoed staan strijken. Heerlijk was dat! Ja, echt waar want dat strijken doe je in een ruimte met airco. Dat is een stuk koeler dan steeds naar buiten moeten waar het toch zo;n 30 a 35 graden is.
De laatste avond dat ik bij Centre Algarve was hebben Yuri en ik sushi gemaakt. Later dit met elkaar opgegeten en een paar flessen wijn soldaat gemaakt.

Ik heb op dat moment de gelegenheid genomen mijn medevrijwilligers te bedanken voor hun gezelligheid. Het was heel bijzonder om op deze manier nieuwe mensen te leren kennen. En zeker Yuri, zij is heel speciaal. Ik heb nu in elk geval een vakantieadres in Tokyo!

1. Marian:
    20 augustus 2018
    Leuk verhaal weer ,monique!👍
  2. Cindy:
    23 augustus 2018
    Leuke verhalen en foto's hoor (kijk met enige weemoed naar die blauwe luchten, snik.) Geniet er maar goed van.
    Nu weer op weg naar de volgende ervaringen?